De populaire tienerpopgroep POPZ heeft niet alleen een muzikale hit gescoord met hun vrolijke nummer “Vitamine Buiten”, maar ook een wereldwijde beweging in gang gezet. De videoclip van het buiten-speel lied, die in juni samen met Stichting Jantje Beton werd gelanceerd tijdens de Nationale Buitenspeeldag, ging deze zomer viraal.
Inmiddels heeft de videoclip op YouTube meer dan 1,6 miljoen weergaven, en de short video is zelfs meer dan 160 miljoen keer bekeken. De positieve reacties op het nummer stromen binnen van kinderen over de hele wereld, van Amerika tot Brazilië, van Duitsland tot Indonesië en van Spanje tot Engeland. Het enorme succes van “Vitamine Buiten” heeft niet alleen duizenden kinderen geïnspireerd om lekker buiten te spelen, maar leverde POPZ ook binnen een maand de prestigieuze YouTube Silver Play Button op voor het bereikenvan 100.000 abonnees. Inmiddels is dat aantal gegroeid naar maar liefst 590.000 abonnees. Afgelopen woensdag werd deze bijzondere mijlpaal gevierd met een feestelijke uitreiking op het kantoor van Warner Music Benelux en ADA Benelux in Amsterdam. Tijdens het event, waarbij een groot deel van de jonge talenten van POPZ aanwezig was, werd de award overhandigd door het team van Young Starz Agency en Kidz on Stage.
POPZ is dé nieuwe favoriete tienerpopgroep van duizenden kinderen en jongeren en staat bekend om hun energieke muziek met een positieve boodschap. De teksten sluiten naadloos aan bij de belevingswereld van pre-teens. In juni gaven zij hun eerste liveconcert in poppodium Nobel in Leiden, een optreden dat met veel enthousiasme werd ontvangen. Met “Vitamine Buiten” laat POPZ zien dat muziek niet alleen kan vermaken, maar ook kan inspireren om samen naar buiten te gaan en plezier te maken.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.