“DIE CAPPUCCINOS“, succesvol in Duitstalige landen, brengen hun eerste Nederlandstalige single uit.

De succesvolle pop-schlagerband die in dit jaar zijn 10-jarig jubileum viert, brengt zijn eerste Nederlandstalige single “Ik ben verliefd” uit. Dit is dé knaller voor elk feest, een lied om verliefd op te worden.

Met vier albums in de Duitse internationale album charts, de hitsingles “Party auf dem Mond”, “Wie geil ist dass denn”, “Rosanne” en “Lass uns lieben”, drie keer de Smago Award in de categorieën “Beste Band”, “Beste Videoclip” en een award voor het gehele project en team Die Cappuccinos, behoort Die Cappuccinos tot de grote acts uit Duitsland.

Na de geweldig succesvolle negen jaar in Duitsland en de successen in Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Spanje en Italië, wordt het nu tijd voor Nederland en België! Tevens zijn Die Cappuccinos een graag geziene groep in de uitzendingen van de grootste tv shows in Duitsland.

De revelatie uit Duitsland gaat ook de Nederlandse markt op! Na een eerste kennismaking tijdens “Das Coen und Sander Fest” is het nu tijd voor de rest van het Nederlandse feestpubliek. Zo is de band, Die Cappuccinos, reeds een succes gebleken tijdens het Zwarte Cross festival. Ook was de band erbij tijdens het Schlager Symphonica Concert, live met Guido’s Orchestra (bekend van Symphonica in Rosso). Eind maart gaat Die Cappuccinos met zijn hit-single “Ik ben verliefd” richting Oostenrijk om een aantal optredens te verzorgen tijdens de feestweek in het Brixental.

“Ik ben verliefd” is een echte knaller voor elk feest. Met een combinatie van gitaren, accordeon en lekkere bass met een tekst die een ieder mee zingt, is een feest gegarandeerd en wordt de polonaise op elk feest tot aan de piste in Oostenrijk gelopen.

Die Cappuccinos is klaar voor Nederland en Nederland klaar om verliefd te worden op dé band uit Duitsland.

Op dit moment is de band onderweg samen met muzikant en presentator Stefan Mross tijdens hun gezamenlijke tour “Immer Wieder Sonntags – Unterwegs“. Maar natuurlijk toert de band ook in Nederland om zijn nieuwe single te promoten.

 

 

 

Maar, uit wie bestaat Die Cappuccinos?

Die Cappuccinos, “Die Boygroup des deutschen Schlagers”, zijn René, Michèl en Peter.

Wat oorspronkelijk is begonnen als een band casting project met twee Duitsers en twee Nederlanders, is vandaag de dag een uniek succesverhaal in de Duitse pop-schlagerwereld en tegelijkertijd een verhaal over vriendschap.
De Duits-Nederlandse samenwerking “Die Cappuccinos” is een voorbeeld, dat twee landen met een totaal verschillende cultuur perfect samen kunnen en dichter naar elkaar toe kunnen groeien.

Drie vrienden die een gemeenschappelijke passie delen, namelijk: muziek maken. Drie zeer verschillende karakters die samen een geweldig team vormen, vooral door hun veelzijdige eigenschappen.

We beginnen met René. De leadzanger van de groep is een geboren rocker en tevens muzikaal en creatief leider van de band. Hij is met zijn drie jaar jongere broer Michèl en zijn band collega en vriend Peter continu bezig nieuwe muzikale ideeën te ontwikkelen voor de groep. René is dan ook de “musical director” van de band.

Peter is de meest hippe persoon van de groep, die de gehele office in zijn eentje runt, omdat hij de meeste liefdesbrieven krijgt van (de vooral) jonge dames. Met zijn zeker niet saaie outfits, is hij de coolste officemanager. Hij voelt zich met alle aandacht dus ook als een vis in het water op de bühne, waar hij overigens altijd een verrassing in petto heeft betreft; een danspasje.

Dan hebben we nog Michèl. De jongen met zijn glimlach die niet zou misstaan in een tandpasta reclame. Hij is dé grappenmaker van de band. Echter, in zakelijke aangelegenheden is hij tegelijkertijd de serieuze van de groep, die 24 uur per dag druk is met het uitwerken van nieuwe ideeën in samenwerking met het management. Bij hem heeft de groep altijd voorrang. Met Michèl heb je dus ook een zekerheid op het podium die alles in goede banen leidt.

De belangrijkste feiten over Die Cappuccinos:

– In 2016 een oeuvre award voor het gehele project en team
– Vier Charts albums op rij, waaronder drie in de Top 50
– In 2013 notering in de Duitse internationale single charts met “Wie geil ist das denn”
– In 2015 notering in de Duitse internationale single charts met “Rosanne”
– Top 5 Airplay Charts “Duitsland conservatief” met “Party auf dem Mond”
– Meerdere noteringen in Top 10 Airplay Charts “Duitsland Conservatief”
– In 2011 een Smago Award (band van het jaar)
– In 2013 een Smago Award (videoclip van het jaar, “Wie geil ist das denn?!”
– In 2010 de Herbert Roth Preis (beste jonge groep)
– In 2010 een Goldene Tulpe (Beste Nieuwkomer)
– In 2010 genomineerd voor de Goldene Henne