Uit een onderzoek naar sterke merken en imago’s in Nederland blijkt dat Overijssel nergens in uitblinkt. Merkenbureau Hendrik Beerda uit Amsterdam deed onderzoek op veertien terreinen van horeca en sport tot streken en ziekenhuizen en maakte voor elke categorie een top 10. Het bekendst blijken de Almeloërs Ilse deLange op plek vijf in de categorie cultuurmakers, gevolgd door Herman Finkers.
André van Duin is volgens de onderzoeker het krachtigste merk met het beste imago.
Op plek zeven in de sector horeca staat Thuisbezorgd.nl uit Enschede. Als het gaat om bekendste provincies staat Overijssel op negen, van de twaalf provincies, achter Drenthe, voor Friesland. Limburg voert die ranglijst aan. In de categorie streken staat Twente op nummer tien, de Veluwe op 1. Attractiepark Slagharen is nieuw in de top 10 van dagattracties. het park staat op nummer tien. Bovenaan die lijst prijkt de Efteling.
Een Overijssels element ontbreekt in de top 10 van boeken, evenementen, ziekenhuizen, retail, sport, sponsors, steden, cultuuraanbieders en goede doelen. Het is het vierde merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Hij vroeg 1.600 Nederlanders om hun mening over zo’n 3.000 merken.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.