Samenwerking Idols met Cloud 9 Music en The Right Place

idolsTalentenjacht Idols slaat de handen ineen met entertainmentbedrijf Cloud 9 Music en managementbureau The Right Place. Hitfabriek Idols keert dit voorjaar na een afwezigheid van acht jaar terug op de Nederlandse televisie bij RTL 5.

 

Voor de winnaar ligt een contract en een managementovereenkomst in het verschiet. Format-eigenaren 19 Entertainment Ltd. en Blue Circle hebben dit seizoen gekozen voor samenwerking met Cloud 9 Music, het label en de muziekuitgever van acts als Hardwell, Nick & Simon en Mr. Polska. Cloud 9 Music zal in juni een album uitbrengen van de finalisten en een album van de winnaar en heeft daarnaast de optie om singles van de andere kandidaten uit te brengen.

Managing Director Raymond van Vliet is verheugd over de samenwerking: “Cloud 9 is zowel een label als een muziekuitgever. Doordat er veel nieuwe songs worden uitgevoerd in de liveshows en de finale zijn we zeer goed in staat om middels onze auteurs songs te leveren om vervolgens met de artiesten een succesvolle carrière te starten.”

The Right Place, het managementbureau van Mike van Dijk en René Smit, gaat de finalisten vertegenwoordigen. “Ons bureau heeft zich de afgelopen twee jaar naast management ook toegelegd op het succesvol creëren en activeren van concepten rondom tv-persoonlijkheden. Na nauw betrokken te zijn geweest bij de start van Idols in 2002 lijkt de cirkel rond om nu ook het merk en de kandidaten na de finale te gaan begeleiden,” aldus René Smit.

Idols wordt geproduceerd door Blue Circle en is vanaf woensdagavond 23 maart te zien bij RTL 5.

Bron; Facebook Cloud 9 Music / entertainmentbusiness.nl