De Zingende Fresia’s brengen unieke interactieve single uit

Wie ‘Heb jij dat ook’ googled komt nu nog terecht bij een boek met die titel van Mario Giordano, en de ondertitel geeft aardig weer wat daar mee wordt bedoeld: ‘1000 Gevoelens die geen naam hebben maar die we allemaal kennen’. Het zal echter niet lang meer duren of de eerste ‘hit’ bij het google-en op ‘Heb jij dat ook’ levert een compleet ander beeld op, een beeld van 5 vreemde mannen die samen De Zingende Fresia’s vormen, al jaren ’s lands mafste en wildste smartlappenband!

Dit even illustere als kolderieke gezelschap heeft de term namelijk geadopteerd en getransformeerd naar een ander soort hit, een hit waarop mag worden meegezongen en meegesprongen, alles om de saamhorigheid tot ongekende hoogtes te laten stijgen. Nog steeds gaat het over ‘gevoelens die geen naam hebben maar die we allemaal kennen’, en de vraag ‘Heb jij dat ook?’ zal bevestigend beantwoord moeten worden.  Want ja, dat hebben wij ook: dat de trein vertraging heeft, dat je te laat op een feestje komt, dat je je pincode even kwijt bent, of dat de afhaalchinees niet soepel wordt verteerd (met alle kwalijke gevolgen van dien).

Herkenbaar? De Zingende Fresia’s dachten van wel, en dus werd het hoog tijd die universele gevoelens samen te bundelen tot één uiterst meezingbare instant-klassieker met de bepaald niet verrassende titel ‘Heb jij dat ook?’.

Bijzondere en unieke actie:
De single ‘Heb jij dat ook?’ is naast een heerlijke zing- en spring-hit, ook uitermate interactief!
Een zaal of festival kan laten weten ter ere van wat voor gelegenheid de band wordt uitgenodigd om te spelen. Het voltallige tekstschrijversteam van De Zingende Fresia’s buigt zich dan over de situatie ter plekke, vraagt om input van betrokkenen, belt desnoods midden in de nacht de burgemeester uit z’n bed voor info en maakt vervolgens een op maat gesneden tekst voor het optreden. Heb jij dat ook?

Bij radiozenders is het minstens zo fraai: Voor elk radiostation wat aandacht besteed aan De Zingende Fresia’s maakt de band, indien gewenst, een op ‘Heb jij dat ook’ gebaseerde jingle van 10 seconden, waar het radiostation op ludieke wijze in wordt vermeld. Heb jij dat ook?

Waar te beluisteren?
Het nummer is te beluisteren via de bekende streaming-platforms als Spotify, Deezer en I-Tunes.
Een video met de tekst van het nummer staat op de bandsite (www.fresia.nl) alsmede op youtube en op de site van hun vertrouwde boekingskantoor Buro Waanzin (www.waanzin.nl).

Videoclip
Van het nummer is een spetterende videoclip in de maak. Deze zal binnen afzienbare tijd op youtube verschijnen.