Niet 1 maar 2 Blushing’s erbij voor Gordon.

Vandaag kon Gordon bekend maken dat naast Blushing Blaricum ze niet 1 maar 2 vestigingen gaan openen in Amsterdam! De exacte locaties houdt hij nog even voor zich, maar van één gaat hij het volgende week al vertellen. Gordon is blij en trots, hij heeft binnen een jaar maar liefst drie vestigingen van Blushing.

 

Blushing is ontstaan naar een idee van Gordon, in Nederland sinds jaar en dag bekend als zanger/entertainer maar vooral ook levensgenieter. Blushing gaat in eerste instantie over koffie! Gordon is een koffiefanaat zoals vele Nederlanders met hem. Naar eigen zeggen functioneert hij niet zonder zijn eerste ‘bakkie’ in de morgen.

“ Koffie is als benzine in de motor van een mens, zonder koffie geen goed begin van je dag” .

Op zijn vele reizen naar het buitenland ontwikkelde de flamboyante Amsterdammer een voorliefde voor een gezonde levensstijl. In zijn eeuwige strijd tegen de overtollige kilo’s viel hem op dat juist op vliegvelden, in grote steden en andere trendy hot spots er zo weinig gezond voedsel te verkrijgen was. Veel producten zijn overladen met koolhydraten, vet, E-nummers en geraffineerde suikers. De zelf aan diabetes lijdende Gordon zag vaak met lede ogen aan hoe ongezond het publiek wordt bediend. Er was en ís heel vaak geen alternatief waardoor de consument als het ware gedwongen wordt om ongezonde voeding tot zich te nemen.

Met zijn levendige fantasie en tomeloze enthousiasme ontwikkelde hij het idee voor Blushing, wat staat voor blozend en blakend van gezondheid. Een healthy concept dat het alternatief moet worden voor de massa aanbieders van koffie en thee en hun vaak ongezonde producten. Natuurlijk is niet iedereen dagelijks met een dieet of een uitsluitend gezonde levensstijl bezig en daarom vind je bij Blushing voor elk wat wils. Het principe is echter wel dat er zo weinig mogelijk met geraffineerde suikers wordt gewerkt maar met stevia of andere suikervervangende middelen. Veel bij Blushing is biologisch tot en met de frisdranken aan toe. Zo wordt er geen echte cola geserveerd maar een biologische variant die niet schadelijk is voor het menselijk lichaam. Daarnaast is er de mogelijkheid om bij de koffie geen gewone melk maar soja of amandelmelk te kiezen en zijn de taarten en brownies gemaakt met stevia of vijgen om de zoetigheid te waarborgen op een verantwoorde manier.

Bij elk gerecht is aangegeven of dat een zogenoemde ‘healthy choice’ is. Het basisprincipe van Blushing is om de gasten een zo gezond mogelijk alternatief te bieden. Daarnaast gaat van elke verkocht product 0,5 cent naar het Diabetes-Fonds en aan het eind van ieder jaar zal er bekend worden gemaakt hoeveel er wordt geschonken. Blushing zal een welkome nieuwkomer zijn op de koffiemarkt en hoopt met zijn komst bij te kunnen dragen aan een gezondere levensstijl.

Gordon: “Het gaat mij er vooral om een alternatief te bieden in de ongezonde chaos die er op dit moment heerst in Nederland. Ik denk dat veel mensen er aan toe zijn om niet langer gevoerd te worden door massaproductie maar dat juist een zaak als Blushing tot de verbeelding gaat spreken omdat we staan voor gezond, lekker, goede service en vooral eerlijk eten en drinken!”

Bij Blushing kan je ook terecht voor heerlijke superfood shakes. Healthcoach Ellemieke Vermolen stelde de recepten speciaal samen voor de nu al immens populaire shakes en smoothies die steeds meer de voorkeur genieten bij een groot publiek in plaats van de ongezonde milkshakes of andere ijsvarianten.

Het team bestaat uit jonge energieke medewerkers die allemaal goed zijn geïnformeerd over de producten die worden geserveerd. Vriendelijkheid en deskundigheid zijn van groot belang voor een prettige ervaring en onze medewerkers passen dan ook perfect binnen het totale concept. Op zaterdag en zondag zullen zij in one-piece pyjama’s het ontbijt serveren om zo de cultuur rondom de eerste maaltijd van de dag op de kaart te zetten. Ontbijten is nog nooit zo hip en happening geweest!